Ο πληθωρισμός μειώθηκε οι τιμές…αυξήθηκαν

ΜΑΚΕΛΕΙΟ, Page: 6 at 11/04/2025

Ο πληθωρισμός μειώθηκε οι τιμές … αυξήθηκαν στο 2,4% καταγράφτηκε, υποχωρώντας κατά 0,1 μονάδα, ο πληθωρισμός τον Μάρτιο λόγω κυρίως της υποχώρησης στις τιμές σε βασικές κατηγορίες τροφίμων, κυρίως στο ελαιόλαδο. Ανοδικά ωστόσο, συνεχίστηκε η πορεία στις υπηρεσίες, όπως ξενοδοχεία με αύξηση 10,8% και στα ενοίκια με 10,5%. Το Μάρτιο του 2025 συνεχίστηκε η ανοδική πορεία των τιμών στα ενοίκια που αυξήθηκαν κατά 1 0,5% έναντι αύξησης 9,9% τον Φεβρουάριο, ενώ σε ότι αφορά τα τρόφιμα, πρωταγωνιστικό ρόλο για ακόμα ένα μήνα είχε η πτωτική πορεία στις τιμές του ελαιόλαδου. Τις μεγαλύτερες αυξήσεις με 9,7% κατέγραψαν τα βρώσιμα έλαια (πχ. ηλιέλαιο), καφές-κακάο-τσάι 8,5%, νωπά ψάρια 7,3%, φρούτα 6,7% και ζάχαρη-σοκολάτα-γλυκά-παγωτά 6%, ενώ αντιστοίχως μειώσεις, σε ετήσια βάση, καταγράφονται στο ελαιόλαδο με ποσοστό 23,3% και στα τυριά μόλις 1,3%. Η ηλεκτρική ενέργεια σημείωσε αύξηση 1 0,4%, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 και το φυσικό αέριο κατά 54,5% ενώ μείωση 6,7% κατέγραψαν οι τιμές των καυσίμων – λιπαντικών. Η αύξηση του Γ Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% τον μήνα Μάρτιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών .

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά: 2,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, άλλα βρώσιμα έλαια, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη, σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο. 1,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα). 3,6% στην ομάδα’ Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 5,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. 1,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. 0,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού. 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 6,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. 2,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

en_USEnglish