Ψηφιακό πελατολόγιο από την 1η Ιουλίου

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, Page: 32 at 19/06/2025

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Ψηφιακό πελατολόγιο από την 1η Ιουλίου Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τα εισερχόμενα και τα εξερχόμενα οχήματα, τ τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την έκδοση αποδείξεων Τα συνεργεία θα καταγράφουν, κατά την είσοδο του οχήματος, αριθμό κυκλοφορίας, ημερομηνία και ώρα εισόδου, είδος υπηρεσίας. Οι 7 κατηγορίες που εξαιρούνται ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ του ψηφιακού πελατολογίου εξαιρούνται: ΊΟι επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (Financial Leasing). 2 Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης, εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας. 3 Η καταγραφή εργασιών που λαμβάνουν χώρα από συνεργεία των οντοτήτων πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων. 4 Η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης σε κατόχους οχημάτων, από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον π εκμίσθωση των θέσεων δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο κ.λπ.). 5 Η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον εισάγονται στην εγκατάσταση της υπόχρεης οντότητας άνευ του οχήματος που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος). 6 Η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για τη φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα. 7 Η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και επισκευής οχημάτων επί του τόπου της βλάβης ή σε άλλο υποδεικνυόμενο σημείο. Η ΑΑΔΕ θα έχει τα μάτια της στραμμένα σε συνεργεία, πάρκινγκ, _ πλυντήρια και επιχειρήσεις _ ενοικίασης _ αυτοκινήτων >Την υποχρέωση να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο θα έχουν, από την 1 1π Ιουλίου, χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αυτοκινήτων, όπως είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια αυτοκινήτων και οι επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων. Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι μία νέα ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποίας η ΑΑΔΕ θα μπορεί, ουσιαστικά, να παρακολουθεί εξ αποστάσεως και σε πραγματικό χρόνο τα εισερχόμενα και τα εξερχόμενα οχήματα από τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την έκδοση αποδείξεων. Στη συνέχεια, η εφαρμογή θα αποστέλλει τις πληροφορίες που θα έχει συλλέξει στο σύστημα TAXIS, με το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένη.

Ποιους αφορά Η υποχρέωση τήρησης ψηφιακού πελατολογίου ισχύει από την 1 1η Ιουλίου, σε πρώτη φάση, για τις εξής κατηγορίες επιχειρήσεων: • Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων • Φανοποιεία • Επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα • Χώρους στάθμευσης οχημάτων • Πλυντήρια οχημάτων • Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων) ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ gpalaitsakis@e-typos.com Στο ψηφιακό πελατολόγιο, οι παραπάνω υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να καταγράφουν και να αποστέλλουν στην ΑΑΔΕ δεδομένα σε πραγματικό χρόνο που προκύπτουν από την άσκηση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου θα γίνεται καταγραφή της συναλλαγής πριν από την παροχή της υπηρεσίας. Ειδικότερα: • Με κάθε επιτυχή καταχώριση πελάτη θα εκδίδεται ένας Μοναδικός Αριθμός Εγγραφής Ψηφιακού Πελατολογίου. • Θα ακολουθεί η σύνδεση της παρουσίας του πελάτη με το φορολογικό παραστατικό κατά την έξοδό του (τιμολόγιο ή απόδειξη). Με την εφαρμογή αυτή θα καταγράφονται συναλλαγές χονδρικής (διενεργούμενες άπαξ, επαναλαμβανόμενες με συγκεντρωτικό τιμολόγιο, διαρκείς υπηρεσίες, όπως συνδρομές και μισθώσεις), καθώς και συναλλαγές λιανικής (διενεργούμενες άπαξ και διαρκείς υπηρεσίες). Αν μία καταχώριση ακυρωθεί, θα γίνεται νέα εγγραφή, που θα λαμβάνει νέο Μοναδικό Αριθμό και θα συνδέεται με την παλιά. Από τα συνεργεία και τα φανοποιεία θα διενεργείται καταγραφή κατά την είσοδο του οχήματος με συμπλήρωση δεδομένων, όπως αριθμός κυκλοφορίας, ημερομηνία και ώρα εισόδου, είδος υπηρεσίας. Αν το όχημα μεταφερθεί σε άλλη εγκατάσταση για επιπλέον εργασίες, θα ενημερώνεται το σύστημα. Στα πλυντήρια οχημάτων και τους χώρους στάθμευσης, η καταγραφή θα γίνεται με την είσοδο του οχήματος στην εγκατάσταση. Ο χρήστης θα συμπληρώνει τα στοιχεία, όπως αριθμό κυκλοφορίας, ημερομηνία και ώρα εισόδου, είδος υπηρεσίας. Σε περιπτώσεις διαρκούς μίσθωσης, θα καταγράφεται επιπλέον το περιοδικώς καταβαλλόμενο μίσθωμα. Στις επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων θα διενεργείται καταγραφή του κάθε οχήματος με στοιχεία όπως αριθμός κυκλοφορίας, κατηγορία οχήματος, εργοστάσιο κατασκευής. Επιπλέον θα συμπληρώνονται στοιχεία που αφορούν τον τόπο παραλαβής και επιστροφής και τον σκοπό της κίνησης του οχήματος (ενοικίαση, επισκευή, ιδιόχρηση κ.ά.). Με τη λειτουργία της εφαρμογής αυτής, οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να τηρούν ηλεκτρονικά αρχεία συναλλαγών. Η ΑΑΔΕ, μέσω της εφαρμογής αυτής, θα μπορεί να προβαίνει σε αυτόματες διασταυρώσεις μεταξύ δεδομένων αριθμού πελατών, είδους παρεχόμενων υπηρεσιών και εκδιδόμενων αποδείξεων, επαληθεύοντας παράλληλα τα στοιχεία για το ύψος των συναλλαγών και μέσω της πλατφόρμας myDATA, όπου ήδη πρέπει να αποστέλλονται αυτόματα όλα τα στοιχεία των εκδιδόμενων αποδείξεων.

en_USEnglish